شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

گاهی والدین محترم برخی جوانان، اندر معایب موتورسواری فرزندانشان و مخاطرات آن آنقدر به این و آن می‌گویند و آرزو می‌کنند که سر آنها به سنگ بخورد که بالاخره این اتفاق می‌افتد.

گودال

گویا این بار ماموران شرکت آب و فاضلاب به این امر کمک کرده‌اند. به‌‌گفته مهدی واثقی(ارسال کننده تصویر) ماموران شرکت آب و فاضلاب این گودال را کنده و البته بدون حفاظ، روکش یا هیچ علائم خاصی آن‌را رها کرده‌اند. همین سهل‌انگاری آنها باعث شد تا 2‌موتورسوار بخت‌برگشته بعد از اینکه سرشان به سنگ خورد به ‌کمک اهالی خیابان پیروزی، خیابان برادران محبی (محل گودال) راهی بیمارستان شوند. برای پی‌بردن به عمق مسئله کافی است تصور کنیم که به‌جای این موتورسواران کودکی خردسال داخل این گودال می‌افتاد.

امتحان رانندگی

رانندگی در پایتخت مشکلات فراوانی دارد. ابتدا باید در خودروی مربی‌های آموزشگاه‌های رانندگی با گاز و ترمز بازی کنی و بعد که پشت فرمان خودروی خود نشستی متوجه شوی که کلی از مهارت‌های رانندگی‌ات مربوط به آن کلاج و ترمز جلو پای مربی بوده است و حالا باید بدون آنها دوباره تمرین رانندگی کنی.

پس از آن نیز اگر تجربه بازی‌های رایانه‌‌ای مانند «نید فور اسپید» و غیره را داشته باشی می‌توانی در میان خودرو‌هایی که مدام به چپ و راست منحرف می‌شوند جاخالی بدهی و سر و‌کارت به بیمه بدنه و حتی شخص ثالث نیفتد. گاهی نیز بعد از اینکه یک جای پارک پیدا کردی هنگام بازگشت متوجه می‌شوی که راننده‌های عقبی و جلویی حسابی به‌اصطلاح جذب پارک کرده‌اند و باید با کلی گاز و ترمز از پارک خارج شوی.

با وجود این اگر باتجربه باشی به‌هیچ‌وجه شاکی نمی‌شوی و پیش خود می‌گویی دست‌کم توانستم از پارک خارج شوم و مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید گیر جاپارکی نیفتادم که نه جای پس دارد و نه جای پیش. به‌هرحال از قدیم گفته‌‌اند «چون بدی پیش آمد از بدتر بترس».

پلاکی با لب‌های برگشته

برخی پلاک‌های جدید بزرگ‌تر از فضایی هستند که سازنده خودرو برایشان در نظر گرفته است. این مشکل در مورد خودروهای وارداتی بیشتر وجود دارد چراکه سازنده خارجی کمتر احتمال می‌دهد که پلاک به این بلندی در آنجا نصب شود. با وجود این موضوع یاد‌شده نباید باعث شود تا راننده‌ها پلاک‌های خودروی خود را به هر صورتی که بخواهند نصب کنند و به‌عنوان مثال با کج کردن لبه‌ها به زور آن را در پشت صندوق جا دهند. البته این کار نه‌تنها باعث دور ماندن از چشم دوربین‌های کنترل ترافیک نمی‌شود بلکه ممکن است راننده را با جریمه پلیس روبه‌رو کند. برای این نوع خودروها قاب‌هایی تولید شده‌اند که به‌راحتی پلاک در آنها جا گرفته و زیر خودرو نصب می‌شوند.

قفل و زنجیر به تابلوی راهنمایی

این روزها تابلوهای «توقف مطلقا ممنوع» که زیرشان تابلوی دیگری با مضمون اینکه در صورت پارک توسط جرثقیل حمل می‌شود نیز نصب شده باشد، در سطح شهر زیاد دیده می‌شوند. اما گویا بعضی از موتورسیکلت‌‌سوارها فکر می‌کنند که چون فقط تصویر خودروهای سواری در پشت جرثقیل به‌نمایش در آمده است،

پارک‌کردن آنها در کنار این تابلوها هیچ ممنوعیت و محدودیتی ندارد و مشکل ترافیکی خاصی به‌وجود نمی‌آورد. البته همان‌طور که در تصویر می‌بینید گهگاه علاوه بر پارک درست زیر این تابلوها، میله تابلو نیز درست همان چیزی می شود که آنها برای قفل و زنجیر کردن موتورسیکلت‌شان احتیاج دارند. این در حالی است که پارک کردن در این محدوده و حتی برای استفاده از میله تابلوها هم پیامد ترافیکی در خیابان را در پی دارد و هم گذر عابران پیاده را با مشکل مواجه می‌کند.

کد خبر 115392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز